Pudelisse villitud hingamine

Allika meenutamine

21. 09. 2022

Käik herbalisti juurde

Ibn Arabi toob näite sellest, kuidas mõista Koraani. See on nagu herbalisti poe külastamine, kui sisse võtta kõik rohud, siis on see kahjulik ja mürgine, aga kasutades rohtusid vastavalt vajadusele ja liialdamata, mõjuvad need tervendavalt. Sama võib öelda ka iga muu asja kohta, sest asju ja teadmisi on lõpmatult – tuleb osata valida, hästi ja mõõdukalt.

Palju ei ole mõjuv, vähe on mõjuv. Vähe ja kindlates olukordades on mõjuv. Kui kogu aeg kurta, siis see on nii väsitav, see ei vii mitte kuhugi.

Marju Lepajõe “Päevade sõnad”

Tervendav rohi on aga kibe. Seda kibedust saab vaadata kui kasvu- või arenguvalu, mis käib hüvega käsikäes. Enamik asju on kogetavad kaheselt, läbi hea ja halva, läbi hüve ja valu. Näitena saab tuua surma, mis on kahtlemata hirmutav, valuline ja hoomamatu paratamatus, aga selle teine hüveline pool on taasühinemine oma algega – Jumalaga, tagasitulemine koju, milline rõõm.

The ending is the beginning, and the beginning is the first step, and the first step is the only step.

Jiddu Krishnamurti

Kaugus allikast

Ibn Arabi räägib, et olenemata teekonna keerukusest, on allikas alati ühe hinetõmbe kaugusel ja Jumal on alati inimesega. Öeldakse, et sufid on hetkes elavad lapsed. See tähendab, et üks hetk võib muuta väga palju ja muutus eksisteeribki ainult käesolevas momendis.
See muutus võib muuta teekoda paremaks või halvemaks, kergemaks või raskemaks. Ka ei ole inimesel õigus mõista kohut kellegi teise üle, sest esiteks me ei tunne täiel määral selle inimese käidud teed ja teiseks võib käesolev hetk olla selle inimese jaoks lunastushetkeks. Seega võib meie hukkamõist või heakskiit seda lunastusteed moonutada ja sedasi kanname osa sellest tulenevat konflikti oma õlul (karma).

Indeed, every breath is a path to God;
and each is authentic, true.

Ibn Arabi

The vast Earth is unimaginably large, and distances are vast.
But the origin of the breath is only one unit away. Which way?

Ibn Arabi
Meenutused Badge